آشنایی با حقایقی جالب درباره سلولیت/ سلولیت هم ژنتیکی است!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 4 مهر 1396
بازدید : 51
نویسنده : saeed.bp

اگر شما هم دچار عارضه سلولیت هستید خوب است بدانید که به هیچ وجه تنها نیستید! تقریبا ۹۰ درصد از خانم‌ها در طول عمر خود به این عارضه ظاهری و سطحی مبتلا می‌شوند. حتی سلولیت می‌تواند در بدن خانم‌هایی که تناسب اندام دارند و یا باریک اندام هم هستند ظاهر ‌شود. به همان میزان که به وجود آمدن خود سلولیت متداول است، اطلاعات ناکافی و نادرست در زمینه علت‌ها و درمان‌هایش هم رایج است. پس قبل از اینکه هر نوع اقدامی در زمینه پیشگیری و یا درمان این عارضه ناخوشایند انجام دهید بهتر است اطلاعات کافی و حقیقی را در این زمینه کسب کنید و بعد تصمیم بگیرید.

سموم موجود در بدن شما دلیل ایجاد سلولیت است؟

ممکن است بعضی از داروهای بدون نسخه و یا دستور پزشک در این زمینه ادعا کنند که دارای خاصیت سم‌زدایی و از بین بردن سایر ناخالصی‌های موجود در بدن هستند. اما فایده‌ی این داروهای درمانی و اثربخشی آن‌ها در زمینه علل تشکیل و ایجاد سلولیت هنوز مورد شک است و ریشه علمی موثقی ندارد. سلولیت‌ها زمانی ظاهر می‌شوند که رسوبات چربی نهفته در بدن شروع به فشار وارد کردن به لایه‌های رشته‌‌ای کلاژن و یا بافت‌های پیوند دهنده زیر پوست می‌کنند (به ویژه در ناحیه باسن و ران‌ها و حتی بازوها، شکم و غیره). بافت‌های پیوند دهنده می‌توانند تحت تاثیر هورمون‌ها، کم تحرکی و کمبود  حجم عضلات، چربی‌های اضافه، جریان خون ضعیف و غیره قرار بگیرند و دچار ضعف و بیماری شوند و استحکام لازم خود را از دست دهند. پس لزوما بالا بودن میزان سموم بدن تنها علت ایجاد سلولیت نیست!

سلولیت در خانم‌ها رایج‌تر است

احتمال ابتلا به سلولیت در خانم‌ها نسبت به آقایان بسیار رایج‌ است و این به دلیل تجمع چربی در نواحی باسن و ران‌ها است. ضمنا در بدن خانم‌ها نسبت به آقایان بافت‌های پیوند دهنده کمتری برای استحکام و در نتیجه در محل درست قرار گرفتن بافت‌ها، عضلات و پوست وجود دارد. تخمین‌زده می‌شود تقریبا ۱۰ درصد از آقایان مبتلا به سلولیت باشند.

سلولیت با بالا رفتن سن بدتر می‌شود

هورمون‌ها نقش به سزایی در تشکیل و ظاهر شدن سلولیت ایفا می‌کنند. میزان تولید استروژن با بالا رفتن سن، مخصوصا در خانم‌ها کاهش می‌یابد. استروژن هورمونی است که باعث نرمی و جریان داشتن رگ‌های خونی می‌شود. کمبود استروژن به معنای جریان ضعیف خون ‌ است و در نتیجه میزان تولید کلاژن کاهش می‌یابد و در نهایت باعث پیری بافت‌های پیوند دهنده در بدن می‌شود.

سلولیت می‌تواند ژنتیکی باشد

حقیقت این است که سلولیت می‌تواند ارثی و یا خانوادگی باشد. اگر مادر شما و یا حتی مادربزرگ‌تان مبتلا به سلولیت بوده‌اند احتمالا شما هم مبتلا خواهید شد. در حقیقت آزمایشاتی در این زمینه وجود دارند که می‌توانید با انجام آن از داشتن ژن‌های احتمالی و ابتلا به سلولیت‌‌های سخت و طاقت‌فرسا مطلع شوید. اما از آنجایی که بیشتر خانم‌ها به سلولیت دچار می‌شوند و تنها زمانی متوجه می‌شوند که این برجستگی‌ها و تو رفتگی‌ها را با چشم می‌بینند، پس انجام این آزمایش‌های خاص خیلی مقرون به صرفه نخواهد بود و اگر شما هم به میزان لازم خوش‌شانس نبوده‌اید و به شکل ارثی دچار سلولیت شده‌اید خوب است بدانید مساله ژنتیکی تنها یک قسمت از حل معمای ابتلا به سلولیت است. عوامل مهم دیگری مثل: رژیم‌های غذایی، حرکات ورزشی و تناسب اندام نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند.

انجام‌ حرکات ورزشی می‌تواند باعث کاهش سلولیت شود

حرکات ورزشی منظم و مرتب نمی‌توانند درمان سلولیت باشند اما می‌توانند نقش موثری در پیشگیری و کاهش میزان ظهور و پیدایش آن‌ها داشته باشند. همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، سر‌ و کله سلولیت‌ها زمانی پیدا می‌شود که بافت‌های پیوند دهنده زیر پوستی ضعیف می‌شوند و خاصیت کشسانی و یا قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند؛ در نتیجه قدرت لازم این نواحی آسیب دیده از دست می‌رود. پس سوختن و از بین رفتن چربی‌های زائد این نواحی می‌تواند کمک مهمی به کمتر شدن سلولیت‌ها کند.

سفت و محکم کردن و کشیدگی طبیعی عضلات، هم‌زمان باعث سفت و فشرده شدن پوست هم می‌شود و در نتیجه سلولیت‌ها کمتر دیده می‌شوند. انجام حرکات یوگا به ویژه در نواحی باسن و ران‌ها از کارهای موثر در پیشگیری و یا قدرت‌بخشی دوباره برای نواحی آسیب دیده و بازسازی عضلات و تقویت جریان خون خواهد بود.

آشنایی با حقایقی جالب درباره سلولیت/ سلولیت هم ژنتیکی است!





:: موضوعات مرتبط: سلامت , ,
:: برچسب‌ها: سلامت ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلامت و سبک زندگی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سلامت و سبک زندگی و آدرس health-lifestyle.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com